Avada Car Dealer News
  • Dupa o serie de ghinioane, Hyundai Motorsport a terminat Rally del Paraguay pe podium cu echipajul Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe
  • Echipajul Adrien Fourmaux / Alexandre Coria a ratat sansa unei clasari pe podium, dupa ce a fost implicat in lupta pentru victorie pe tot parcursul raliului
  • Si echipajul Ott Tänak / Martin Järveoja se afla in lupta pentru un loc pe podium, dar in final s-a clasat pe pozitia a patra, dupa ce au pierdut timp din cauza unei pene de cauciuc

Echipajele Hyundai Motorsport au fost implicate in lupta pentru victorie pana in ultima zi din Rally del Paraguay, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Dupa 19 probe speciale, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au terminat pe podium, la prima editie a Rally del Paraguay, iar Ott Tänak si Martin Järveoja s-au clasat in spatele colegilor de echipa, pe locul patru.

Thierry Neuville si Martin Wydaeghe, copilotul sau, au avut nevoie de doua zile de acomodare pe probele noi din Rally del Paraguay pentru a-si intra in ritm. Duminica insa, echipajul belgian a fost cel mai rapid atat in clasamentul zilei, cat si in Power Stage reusind sa termine, cu putin noroc, prima editie a acestui raliu pe locul 3 in clasamentul general.

“In acest raliul am avut exemplul perfect ca daca te lupti pana la final esti si recompensat. Ma asteptam sa avem un ritm mai bun in Paraguay, dar nu a fost asa, cel putin in primele doua zile. Nivelul de aderenta a fost diferit de la o proba la alta si nu am reusit sa ma acomodez foarte repede. In ultima zi m-am simtit insa excelent la volan si am avut incredere sa atac pe fiecare proba. Plecam de aici cu 25 de puncte, cele mai multe dupa castigatorul raliului, si asta este cel mai important acum”, a spus Thierry Neuville.

Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, au fost implicati in lupta pentru un loc pe podium inca de la inceputul acestui raliu, dar in urma unei pene, facuta pe prima probe de duminica, au retrogradat pana pe locul cinci in clasament. In final, echipajul estonian, profitand si de incidentele din Power Stage, a incheiat etapa pe locul patru si ramane in lupta pentru titlul mondial.

“Din pacate nivelul nostru de performanta nu a fost unul constant. Am testat setari diferite in incercarea de a gasi o solutie pentru aceste probe, dar lucrurile nu au functionat asa cum ne-am dorit. Chiar si asa, am fost implicati in lupta pentru un loc pe podium si doar o pana a facut sa pierdem cateva locuri aici. Nu s-au schimbat foarte multe in ceea ce priveste lupta pentru titlul mondial si sper ca in Chile sa obtinem un rezultat mai bun”, a spus Ott Tänak.

Adrien Fourmaux si Alexandre Coria, copilotul sau, au avut o evolutie excelenta in acest weekend, care s-a terminat, din pacate, cu un abandon. Fourmaux a condus in prima parte a raliului, dar a fost nevoit sa cedeze prima pozitie din cauza unei pene. Apoi, inaintea ultimei zile se afla la doar 10,3 secunde in spatele liderului, dar echipajul francez a pierdut timp in Power Stage, din cauza ploii, fiind nevoit sa abandoneze pentru ca echipa sa aiba mai multa flexibilitate in ceea ce priveste schimbarea unor componente pentru Rally Chile, urmatoarea runda din calendar.

“Sunt foarte dezamagit de finalul acestei etape pentru am avut sansa de a obtine aici cel mai bun rezultat din cariera. Am fost permanent implicati in lupta pentru un loc pe podium, dar in ultima zi am avut pur si simplu ghinion. Am fost si primul echipaj care a prins ploaie in Power Stage, iar asta ne-a costat timp pretios, dupa care am decis impreuna cu echipa sa ne oprim. Sunt multumit de performanta de pe probe, dar din pacate nu am obtinut rezultatul pe care-l meritam”, a spus Adrien Fourmaux.

Echipajele Hyundai Motorsport vor ramane in America de Sud si pentru etapa urmatoare din Campionatul Mondial de Raliuri, runda din Chile fiind programata intre 11 și 14 septembrie.

“Trebuie sa recunoastem ca am avut un raliu dificil, dar e clar ca rezultatul nu reflecta performantele

modelului i20 N Rally 1 pe aceste probe speciale. Nu am avut cele mai bune setari, au aparut unele probleme mecanice si am facut o serie de pene care au afectat pozitiile noastre in clasament. Thierry si Ott au terminat pe locurile trei si patru, iar in cazul lui Adrien am decis ca ne ajuta mai mult in pregatirea etapei din Chile daca abandoneaza in final. Am avut si multe experiente pozitive, iar asta ne face sa ne gandim cu optimis la urmatorul raliu”, a spus si François-Xavier Demaison, director tehnic Hyundai Motorsport.

Clasament general Rally del Paraguay 2025:

1 S. Ogier V. Landais Toyota GR Yaris Rally1 3:00:06.6
2 E. Evans S. Martin Toyota GR Yaris Rally1 +26.2
3 T. Neuville  M. Wydaeghe  Hyundai i20 N Rally1  +27.2 
4 O. Tänak  M. Järveoja  Hyundai i20 N Rally1 +30.6 
5 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +2:05.2
6 S. Pajari M. Salminen Toyota GR Yaris Rally1 +3:35.5
7 O. Solberg E. Edmondson Toyota GR Yaris +6:53.8
8 Y. Rossel A. Dunand Citroën C3 +7:16.3
9 N. Gryazin K. Aleksandrov Škoda Fabia RS +8:48.2
10 F. Zaldivar M. Der Ohannesian Škoda Fabia RS +9:17.0

Clasament Super Sunday Rally del Paraguay 2025:

1 T. Neuville 42:26.5 
2 K. Rovanperä +3.6
3 E. Evans +9.2
4 O. Tänak +11.1 
5 S. Ogier +19.6

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa etapa a 10-a):

1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 513 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team  413 p 
3 M-Sport Ford World Rally Team 143 p
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2 96 p

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa etapa a 10-a)

1 E. Evans 198 puncte
2 K. Rovanperä 191 p
3 S. Ogier 189 p
4 O. Tänak  180 p 
5 T. Neuville 150 p 
6 T. Katsuta 88 p
7 A. Fourmaux  71 p 
8 O. Solberg 58 p
9 S. Pajari 56 p
10 G. Munster 21 p